"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 22 februari 2011

Halv sex hos mig!

Detta bör ni faktiskt prova...

En vegetarisk pastarätt som nyss såg dagens ljus i mitt kök;

Skiva en stor klyfta vitlök tunt.
Fräs den i ganska mycket olja, så den precis får lite gyllene kanter.
Blanda i hackade soltorkade tomater, hackad kapris, hackade svarta oliver och lite hackad rödlök.
Rör runt så allt blir varmt.
Häll såsen över valfri pasta.
Servera med ruccola och färskmalen svartpeppar.

Aaarrggghhh...

... vad gott!!

(Jodå, visst påminner det om detta recepet, men eftersom jag tröttnade på kattmatsdoften, beslöt jag att prova en annan variant!)

(Nej, naturligtvis åt jag inte hela den stoora portionen med pasta på bilden! "host..."
Och jag tog absolut inte mer när den första portionen... inte var uppäten... "Host host...")

Vel bekomme!
XXX

Inga kommentarer: