"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

söndag 20 februari 2011

Sentimental? Jag?! Nä...



Sitter mätt och nöjd i soffan och reflekterar över ting och saker...
Som så ofta mynnar funderingen ut i en giga-stor tacksamhet..
Tänk att jag kan sitta här, i mitt fina hem och käka oxfilé, fast det bara är jag och mina väggalöss hemma... (Sonen är fortfarande på skidsemester med sin far.. Buhuuu!)
Jag kan lätt snöa in i tacksamhetstankar, vilket jag i och för sig är rätt så tacksam för, för jag vill inte bli en sån som tar allt för givet! (Jamen, nu går det helt över styr i tacksamhet, jag ser det själv...)
Anyway, det jag faktiskt vill komma fram till är detta:


Dagens middag. Smakade fantastiskt! (jag vet att eget beröm luktar, men jag är inte så jäkla svensk i det avseendet...)
Detta är min absoluta favoritmat, alla kategorier. Mums!
Och på tal om goda saker... Har ni smakat detta?

Detta choklad kan mycket väl vara anledningen till att min "Beach-plan 2011" går åt helvete. Jag skulle kunna äta obegränsade mängder... Yummi!

Nä, nu får jag sluta gagga om mat.
Har fortfarande vin kvar i mitt glas.
Skål! :D

XXX

4 kommentarer:

Nina sa...

härlig läsning! Eget beröm när det gäller mat borde väl lukta som maten?? Inget fel med det! Det SER dessutom snyggt ut!!! Ang. Beach2011... inte för att jag tror att du egentligen behöver följande tips men: man kan stå i vassen eller ligga platt på sin handduk/filt, det funkar finfint! dessutom kommer det en Beach2012 också och en -13, -14... osv... varför stressa till just denna sommar?!

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Åh, tack för fin respons! Ja, jag har ett perfekt ställe nere på stranden... Lite avskilt i en sandgrop.. Passar fint! :D Men jösses vad jag börjar längta dit nu...
Kram!

Mamma P sa...

Har du smakat nya dumle med cashewnötter? Har käkat nästan en hel påse idag. Skål!

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Dumle cashew?? OMG.. Det här kan bara sluta på ett sätt... Måste provas!
Tack för tipset! Eller.. Kanske inte.. ;))))