"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 22 mars 2011

Nere på jorden igen...



I´m back!

Sorry det tog lite tid, var TVUNGEN att hälla upp ett glas vin först! PHU! (Eller vad säger du, K? Visst sitter det fint? ;))))
Idag har jag färdats ca 8 000 km. I en genomsnittshastighet av 8-900 km/timmen.
I ett stålrör. 10 km upp i luften. Och nu sitter jag på samma ställe som jag böjade 05:15 i morse...

Det var tufft idag... Därav låtvalet. (Förutom att den är en av min och sonens favoritlåtar.)
Tänk om jag kunde berätta allt jag upplever och tänker... Tyvärr är denna bloggen inte tillräckligt anonym för att jag ska kunna lätta på förlåten.. Men herre min j... vad mycket märkligt, alltså... Också mycket sorgligt. Alla dessa människoöden.

Människor reser av olika anledningar. Till något. Från något. Och de har mer än kläder i bagaget. Alla dessa människor, bara idag nästan 400 pers.. Alla sitter på sin historia... Och mitt i allt kommer jag och babblar om kaffe, drinkar, mat och säkerhetsföreskrifter...

Idag var ambulans, armsvett, bajsdoft, och en väldigt ledsen tonårsdotter en del av det jag upplevde... Holy macaroni..

Jag säger bara, TACK mina älskade kollegor, för att ni finns! Ni lyser upp VARENDA dag i plåtkråkan. Fan vad jag skrattar mycket på en 14-timmars arbetsdag. Thanks to you!

Kärlek.
XXX

Inga kommentarer: