"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

torsdag 16 juni 2011

Det är ju ett j-a jobb man har...

...But somebody´s gotta do it...
Jag skulle precis ut och handla till min och Finingens kväll... Ceasarsallad, remember...
"Hej, det är OP!" (Hjärtat i Flygbolagets verksamhet, det är dem som kallar ut oss när vi har Standby mm..)
(Jag hade fasen ingen aning att jag hade Standby, de har ändrat min schedule så många gånger denna veckan, men säg det inte till nån....)

De ville kalla ut mig till en tur till Göteborg i eftermiddag, för att flyga en liten Mallis framochtillbaka därifrån på fredag kväll, och sen ska jag åka hem igen lördag eftermiddag...
Men där var ett litet aber... Det fanns inga rum på vårt ordinarie hotell, inne i Göteborg...
Det där med fully booked förföljer fan mig, ska jag börja ta det personligt...??

Nä, jag skulle till Nääs Fabriker och Hotell....
Jaha! Tack så jävla mycket, liksom! Bo i en nerlagd fabrik - och dessutom ensam. Alla andra i besättningen bor ju i Götet, och har inget hotellrum... Och jag ska vara där två nätter...

Packade väskfan igen, och pep iväg...

Och hamnade här...


Och det ligger vid en sjö...

Så jag fick jävligt bråttom in i baren...

För att hämta min nya kompis "Rosé"...

Sen satt jag och njööööt...

Och utsikten var faaab!

Detta fotot är underbart... Den vita linjen i vattnet är ett spår på himlen efter ett flygplan...

Och rummet har ganska högt i tak...

Och ett fint badrum...

Jag säger bara...

Snart kommer roomservice med kalvrygg och risotto...
Och jag tog med mig lite rosé hemifrån...
Och i natt kommer det faktiskt en kollega, Sonja Maria, så vi kan käka frulle ihop i morgon!

Nu fattas faktiskt bara Finingen... Men han e ju i Malmö... :(

Tataa!
XXX

5 kommentarer:

Mia sa...

Blev ju inte så tokigt det där. Underbar utsikt! Göteborg har så mycket mer än bara city.
Du får ta igen salladen med finingen när du är hemma igen.
Mia (ett par mil utanför Gbg)

Malla sa...

Sedär, det blir inte helt fel :D

Nina sa...

ibland blir det så rätt!! Som en liten spa-vistelse, utan spa... men rosé är ju inte fel det heller! Ha det så galet gött vännen! stor kram från ett par mil norr om Götelaborg =)

Blåklinten sa...

Ha, ha vad jag skrattade när jag läste detta.
Eftersom jag bor där så vet jag precis vad du varit med om. Och först när jag läste tänkte jag NEEJJ, hon är inte klok som tackar nej till detta, men sen läste jag lite till och då blev jag lugn. Erkänn att du inte ångrar det beslutet, och nära Landvetter ligger det också, bättre kan det inte bli, va?

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Jamen, det blev mitt i prick!! Fantastiskt ställe!
Nu ska jag bara slappa några timmar innan det är dags för en tur i plåtkråkan...
;D