"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

torsdag 27 oktober 2011

Jag undrar om ni hajjar...

...när jag är ironisk..?
Jag har en benägenhet att vara väldigt ironisk när jag skriver. När jag läser en del kommentarer, så kan jag märka att inte alla fångar ironin...
Jag driver mycket med mig själv och min "vardag"... Jag tillskriver mig själv så många klyschor som möjligt, och jag garvar ofta högt när jag skriver det.
Men jag när en misstanke om att alla inte riktigt hajjar....

Nåja!
Idag har jag köpt en ny bikini!
Den ska jag ha när jag den 2:a december åker på ett nästan veckolångt stopp till Thailand.
Det blir jättegött för mig...
Den är kamouflagemönstrad fast med en lite tantig touch. Passar mig perfekt! ;D

Jag har anammat en ny regel.
Eftersom jag fikar varje dag med mina vänner ibland 2 gånger om dagen..måste jag motionera. Så. Varje gång jag äter en kaka till fikat, så MÅSTE jag avverka min 7-km runda.
Idag blev det en polkaboll. (Smakade sådär, åt inte upp)
Så nu ska jag ut. I sällskap med Digster. Vet du inte vad Digster är? Googla. Du kommer tacka mig.

Tataa!
XXX

7 kommentarer:

Karro sa...

Jag älskar när du är ironisk! När du blossar på dej själv!!
Jo då jag vet oxå hur det är när folk inte fattar att msn är ironisk i vissa inlägg, men de vet du ju redan om ;) tex hon Lisen;)
Kram på dej snygging

Osloskånskan sa...

Du o jag är nog tvillingar i själen nånstans! Min blogg är också mycket självironi, något inte alla fattar men pyttsan, so what?

Ellen sa...

I love din ironi. Och jag läser här en del (fast i smyg). Men jag måste bara kommentera Digster. DET ÄR PRECIS FANTASTISKT. PRECIS!!!

Anonym sa...

Nä, Madde ibland fattar jag inte men jag älskar min svägerska ändå....;)

Tjillevipp morsan sa...

Såklart!! jag fattar ironin, det är ju den ihop med annat som gör att jag gillar dig ;)
Jag skriver också ofta med ironi men kanske är det inte alltid som det går fram (?) Men som Oslo skånskan skriver; so what?

Thailand säger du..kul verkligen kul..
;)

Kram!

Susanne sa...

Ironi - Me like.....
Nu ska jag snurra runt på Digster, tack för tipset

Malla sa...

vad vore livet utan ironi? boooring! :D