"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

onsdag 30 november 2011

Trosor å´sånt...

Fick en shoppingflipp i går kväll.
Drog till ett shoppingcenter och köpte en jävla massa kläder.
För jag hade ju inga sedan tidigare...

Hur fan kan det vara så, att när man ska nånting, typ på en fest eller middag, och tänker ut en outfit, så ingår inget av det som finns i garderoben??
Varför måste jag alltid köpa nytt? Det är ju själve fan också...

Igår kom jag hem med:

- 1 lång stickad tröja med skinnlappar på armbågarna. (Halva priset på H&M)
- 1 vit blus med volang.
- 1 par svarta stövletter. (Kampanjpris på Scorett)
- 1 halsduksloop.
- 1 par pyjamasbrallor. (rea på H&M)
- Svart skokräm.
- 3 set med underkläder.
- Hårklämmor.

Skitfina grejer, men jag måste ju för jössenamn lära mig använda det jag har!
Nu kommer jag ju i och för sig vara assnygg nästa helg i Stockholm, men skärp mig...

Förresten!
Det där med att köpa undisar.
I hate it!!
Inte för att jag har problem med storlekar och så, nej väldigt basic på den fronten, men vad fan har hänt med trosorna??!
Måste man vara typ naken om antingen muttan eller röven?? I värstafall, naken om båda ändarna...
Det är ju i många fall helt genomskinligt på ena sidan trosan. Nåt slags finmaskigt nät, typ...Trosan som är gjord i hårt konstmaterial och garanterat kommer skava så in i h-e...
Allvar.
För vem är den trosan tillverkad? Jo, naturligtvis. För alla män som ska glo på tissekonen eller rövspringan.
Jag kan lova att det inte är för tjejers bekvämlighet! Och jag kan säga att 95% av alla undisar i snygga färger hade de där jäkla trosorna...
Ska man va fin under kan jag gärna ha något silkigt, snyggt OCH skönt material, men inte nån jäkla nätstrumpa mellan benen.
Ok?

Kan ni förresten tänka om det var tvärtom..?
Om grabbarnas undisar var av genomskinligt material...?
Och man ser hela...lundaknaken ligga där som en annan fiskfångst...
Hahaha!

Förlåt.

Tataa!
XXX

5 kommentarer:

Karro sa...

Ha ha fy fanns du är rolig;)!! Har oxå tänk på de där.. För vilja gör de trosorna åt egentligen?
Tack för dagens skratt underbara Madde;)!!
Kram K

Maria sa...

Hahaha :D

Och så håller jag med om typ allt du skriver!!

Västgötskan sa...

Ha ha! Karlars kön är ju faktiskt betydligare FULARE än kvinnor (säger jag som hetero). ;-)
Tur att de åtminstone fyller sin funktion på ett bra sätt!

Och ja, de hade dött av lite spets. Uj, uj, vad vi hade fått höra klagosånger då. :-P

Anonym sa...

Håller med ovan talare, jag ska försöka leva med bilden av hmm, fiskfångsten haha isch......

Kärlek.........Malla

Ps. Du som alla kvinnor förtjänar att shoppa det allra bästa "under" för dig men det görs bara i butiker som enbart säljer sådant.........

pps, Ursäkta morsan Malla vet inte vad som for i mig, måste vara de j-vla trosorna som smiter in i häcken........

Oretuscherat sa...

Bra tänkt de där om kvinnors underkläder! Undrar varför inte fler tar upp det? Man ser ju ändå inte underkläderna på någon eftersom man har byxor på sig.