"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

fredag 23 december 2011

Är jag med i en film, eller..?

Ibland är det så tvära kast att min lilla hjärna knappt hänger med...

Nyss var jag här..


Fyra ljuvliga dagar med så mycket skratt och gött sällskap, att jag var en smula tung i hjärtat att åka hem.
Vi åkte till ny strand varje dag. Masserades och shoppade, njöt av mat, värme och Thailand, Thailand, Thailand.
Att det tornade upp sig till jul hemma, ja, det ägnade jag inte många tankar.
 Så hade jag sonen på tråden som ville komma så snart vi satte hjulen i backen i Skandinavien i går - of course, my darling! Så jag har tuffat på i 190.

Idag var det julmat och julgran som skulle inhandlas. Lite clementiner på ett fat gör underverk för julstämningen...
Granen e lite klen. Finns inte så mycket att välja på när man handlar lillejulafton...
Men den står där och doftar i alla fall gott... Den som har bra ögon kan skymta mina nya köksluckor! Blev asbra! Ska göra ett inlägg om det sen...
När jag inte är trött som 4 ihopslagna ålderdomshem...

 Gjorde jullunch till mig och Melker idag. Gott!! Men nu har man liksom fått det behovet stillat. Köpte 4 tjocka skivor och 12 tunna skivor julskinka i delikatessen. Så slapp jag göra en hel skinka... Inte fan är jag sugen på julskinka den 26 december, så varför köpa på sig ett par kilo?? Lite smart om jag får säga det själv! ;))) Här är vår middag: Beuf Bourgogne, potatismos och gräddstuvad spetskål. Svingott!
Fast det ser ut som skit på fotot.


Egentligen borde jag göra risgrynsgröt nu. Står för ris a la Malta på julbordet i morgon.
Men jag orkar inte! Är jetlaggad och vill bara krypa i bingen... Ska bara köra Melker till sin far, sen e det sova sova sova! Gröten gör jag i morgon.

 Sist vill jag bara tillägga att jag hörde en grej idag som fick mig att vilja skrika; "Karma in your face!!" Hehehe...
Shit that goes around, comes around...
Hehehe igen.
Jodå. Man får vara skadeglad, det är mänskligt.

Glöm inte njuta av julen!

 Tataa! XXX

4 kommentarer:

4U2 sa...

God jul på dig!

Susanne sa...

Det var verkligen tvära kast ;)
Julkramar

Anki sa...

Ha en härlig jul!!
Vad fint du har Madde! Supermysigt!

kramar!

äppelblomman sa...

I löööv din strandbild!!! Ja tvära kasst kan man verkligen säga;)
Ha en riktigt fin jul sötaste Madde!!!
Kram K