"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

lördag 24 december 2011

Hjälp!! Nu!!

Kära, kära vänner.

Är ni redo för att fira julafton?
Jag är!

Ska vara tillsammans med den "nya" delen av familjen, och jag gläder mig massor!
Känner mig priviligerad och lyckligt lottad.

Ni glömmer väl inte vad julen egentligen handlar om... Nej, det är inte dyra presenter och sprängda kreditgränser , det ska ju vara en fridfull högtid med tid för eftertanke och reflektion.
Och hinner man inte det, så kan man ju alltid stödja ett välgörenhetsprojekt, så känns det liiite bättre. Det brukar jag göra...
Jag är inte det minsta helig av mig, men det känns alltså bra att göra bra. Jag tror ni håller med mig!

Nu ska ni få göra gott!

Kolla knappen uppe i högra hörnet på sidan. "Donate now".

Tryck på den.

Så är du med och stödjer Givewatts projekt i Afrika som sörjer för att människor får tillgång till ljus (soldrivna lanternor) efter mörkrets inbrott på kvällarna. Skolbarn får låna hem lanternor så de kan göra läxorna. Ni kan se snöbollseffekten, va?

Läsljus --> andra i famljen kan också få nytta av ljuset kvällstid --> barnet utbildar sig --> får ett jobb och kan tjäna pengar --> har råd till mat och sjukvård --> påverkar samhällsekonomin med sin konsumtion osv.

Läs mer om Givewatts HÄR!

Jag skickar inga julkort. Jag ger pengarna till detta projektet.
Gör det du med!
Klickar du på knappen till höger, kommer du direkt till bloggens egen donationssida, och kan följa hur mycket pengar vi samlat ihop.

Så nu ber jag alla mina Facebookvänner att dela detta inlägget. Klicka på dela under länken på fejjan. 
Och alla mina bloggvänner, please länka hit! Inte för min skull. Utan för projektet.
Och klicka nu og GE.

Det är fint att ge.
Glöm inte det.

God Jul!
Tataa!
XXX

Inga kommentarer: