"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 13 december 2011

Trallalaaa!

Är på ett fabulöst humör idag! Glad i locket, helt enkelt! :D

Dock har jag inte har ett skit julstämning i kroppen.
Blir gärna så när man e bortrest halva december. Jag bryr mig inte ett dugg om julen just nu, och tack och lov så sa Melker att att han helst inte vill ha julmat när han e här.
Julmusik irriterar mig och jag har dragit ner julklapparna till ett minimum.

Så är det, varannan jul så fullständigt knarkar jag jul, sen får det va´vartannat år.

Men man behöver ju inte fimpa det helt, så nu har jag beställt 2 stora pepparkakshjärtan som jag brukar ha hängande i fönsterna. Får dem i morgon. Då ska det även byggas pepparkakshus med lilla O, väninnans dotter. En tradition som nu går in på 3:e året. :D Mysigt!

Köpte ett par brallor på H&M idag. Pallade inte prova i vanlig ordning, och naturligtvis är de för stora. Ringer då till butiken och tänker att de ju kan lägga undan ett par, så hämtar jag dem i morgon. Satt i luren i en kvart, ingen svarade. Hej dålig kundservice! Så nu lämnar jag bara tillbaka skiten. Pallar inte sånt...

Nu ska jag göra långkok på högrev! Ska trixa ihop når mustigt med rödvinssås... Och gott mos till det, gjort på bakpotatis... Återkommer om det blir nåt att skriva om!
Och kocken ska ju naturligtvis få ett glas vin under tiden det puttrar i grytorna... :D

Tataa!
XXX

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vad du är flitig. Håller med dig om julstämningen. Tror att vädret gör mycket. Kramizar Lisa

Anonym sa...

Oj, aktivt!
Hoppas pepparkakshjärtana blir fina och doftar gott så du får lite julstämning.