"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

söndag 15 januari 2012

Den där Greta...

Ja, Biff Greta, alltså.
Smakar asgott!

Hade ju en helstekt biff som glodde snett på mig varje gång jag öppnade kylen... Dags att göra något med det goda, alltså!

Tärnade, kokte och stekte potatis. Tillsammans med en hackad gul lök...
Helt onödig bild, jag vet. Alla har väl sett stekt potatis, liksom....


Sen tärnade jag köttet, blandade i dijonsenap, stark senap, dragon och en äggula...

Sen åkte det också på stekpannan.

Lite gräslök över hela molevitten, sen är det klart!

Satt som en smäck med lite HP-sås till...

Nu ska jag planera Melkers tårtkalas nästa helg.
Vi blir många, och jag ska baka hela veckan...
Har kommit fram till prinsesstårta, ricecrispytårta, citronkladdkaka och en slags långpannekaka än så länge... Vi får väl se hur det slutar...

Tataa!
XXX

3 kommentarer:

Susanne sa...

Man-tager-vad-man-haver-mat smakar alltid bäst.

Anki sa...

Underbart lockande!! Både maten och tårtorna! :-)

Malla sa...

men gott!