"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 16 januari 2012

Färdigjobbat för i dag!

Så jäkla skönt att vakna kl 10 och arbetsdagen är över...!
Hade standby mellan 4 och 8, och blev inte utkallad...
 Så nu börjar bakorgien inför lördagens festivitas. Måste göra ett körschema, annars får jag inte ihop det. Har ni några goda recept på kakor - dela gärna med er!

 Läste en jäkligt klok grej som jag helt sonika snodde för att dela:
 En indian satt och pratade med sitt barnbarn.
Han sa: ”-I alla människor bor det två vargar som slåss. Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka, sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism. Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet, välvilja, empati, sanning och tillit”. ”Vilken varg vinner?”, sa barnet.
 ”-Den du matar”, sa den gamle mannen...

 Förnuftigt, va?!

 Nä, nu får det räcka med visdomsord.
Jag ska också hinna frosta av frysen..

 Tataa!
XXX

4 kommentarer:

moster mallas blogg sa...

Indianen har jag på min FB-sida, verkligen tänkvärt.......

Kärlek....Malla

Nina sa...

Vanlig enkel smaschkaka med lite cayennepeppar för sting och med vit chokladmousse på (med hallon emellan lagren är superenkelt, supersmaskigt och tar bara plats i frysen. Klassisk Brita/Piniccio-tårta är ju görgott och enkelt också!

Jag vill också jobba som flygvärdinna!!! =)

kram

Susanne sa...

Så sant så....
Du har fått en Award av mig =)

Ellen sa...

Jag vill ha ditt jobb. Sova på jobbet. BRA VALT. Faktiskt. Jag är iof inte så bra på att sova men det kanske funkar ändå? Tränar på att sova typ?

/Ellen