"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

tisdag 17 januari 2012

Nu börjar det roliga...

Idag ska göra något jag älskar.
Baka.
Alltså, det finns inget bättre jo, okej, det finns väl några få saker som är bättre... än när jag kan rumstera runt i mitt fantastiska kök och jonglera med grejerna. Jag säger inte att jag är en stjärna på det, långt i från, men jag har så sjukt roligt! Hög musik, förkläde och håret i en tofts högst upp på skallen - så är jag i himmelriket...

Idag blir det tårtbottnar x 2 som sen åker in i frysen, och kakdeg till småkakor. Kakdegen bara rullar jag ihop i plastfilm och fryser, sen tar jag fram dem samma dag, skär upp, dekorerar och gräddar. Går på en halvtimme...
Pallar jag, tar jag kanelbullar i dag också...

Alltså, det där med att jobba hemma när man är flygvärdinna...
Det är ju just det jag gör, när jag har standby. ;D
Nu har jag haft 4 standbydagar, och inte blivit utkallad. Så nu har jag jobbat färdigt för denna veckan. Först på söndagkväll bär det iväg till Thailand.
Men mycket som ska hinnas med innan dess... Ujujuj...

Nu ska jag bara göra några drag i WF... För tusan, vad det är vanebildande! Och sjukt roligt... I går vann jag några matcher jag kämpat läääänge på för att vinna!
Skulle faktiskt vilja prova köra en omgång på danska... Har kört engelska och det funkade ok. Får väl utmana en dansk kollega... ;D

Bla, bla, bla.... Ja, jag veeet... Babblar för mycket...

Tataa!
XXX

4 kommentarer:

äppelblomman sa...

Fasen va duktig du är! Borde oxå baka lite så att jag har i frysen... Men nej jag köper nog lite istället;-)
Kram K

Ellen sa...

Du. Vi byter jobb! Och ska vi spela lite wf du och jag?! LN1 heter jag där. ;)

Ellen sa...

Nu kom jag på en sak, fru flygvärdinna. Jag vill åka till Thailand inom kort så det skulle passa svinbra att vi byter jobb just nu. Det kan iof bli ett neråtbyte för dig som kommer få det räääätt tight vad gäller reklamkampanjer just nu...

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Jomen, absolut, Ellen! No problem, jag är en jävle på reklam!
;D