"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 13 februari 2012

Cowbys & Valentin...

Det puttrar cowboymat på min spis i detta nu!

Fick en rolig julklapp av svågern. En ask.. Med recept på goood Texas Red Cilli, färsk chili, torkad chili och en stor bild på honom själv. Hahaha! Skitbra present!



Ta dessa ingredienser:


Lägg i en gryta och koka i 3-4 timmar...



Hittade svensk färsk butikspackad högrev för 89 spänn kilot. Kanonfint kött!! Putsade det minutiöst, och nu puttrar det med diverse kryddor, och ska så få göra i ca 3 timmar till. Serverar med enbart sallad, dock ganska matig sådan. Och rödvin. Sund vecka på Potatisåkern betyder inte 'utan alkohol'. Att leva utan rödvin är att späka sig, och jag sysslar inte med sånt. Rödvin är sunt. Basta.
;D

Återkommer med receptet på Texas Red Chili!

Och i morgon är det Alla Hjärtans Dag!!
Tjohooo!! Vad jag gläääder mig! Det kommer bli spännande med alla hemliga blommogram och sms/mail..
Nu ska jag ju jobba hela dagen, men jag vet att blomsterbutikerna ringer och kollar så man är hemma innan de levererar blommorna.
Och all choklad och geléhjärtan jag ska få! Nomnomnom...
Ni fattar väl för jössenamn att jag är ironisk...

För övrigt är det skitfint väder med sol & takdropp, men jag hatar kyla, så jag blir inne.

Tataa!
XXX

Inga kommentarer: