"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

onsdag 22 februari 2012

Dubai - från en annan vinkel...

Åh, jisses Amalia...
Idag har jag verkligen gjort Dubai!
Jag har haft så himla roligt!

Först låg vi vid poolen och slappade och åt god mat, sen bar det iväg till Al karam souk. Ett ställe som inte kan beskrivas, utan måste upplevas! Där kan man shoppa allt. Och allt är prutbart.

Vi var 4 tjejer som sen drog vidare till Dubais gamla stadsdelar, och det, mina damer och herrar, är något helt annat än lyxdubai som vi ser i resereportagen.
Det är tusentals små butiker som är inte mer än ett hål i väggen, som säljer allt mellan himmel och jord till en billig peng.

Här kommer lite bilder:

Gatumyller


Kvällsmat: Kyklingkebab som jag åt 2 st av och en Cola för 12 dirham 24 spänn..


Vacker kvinnobeklädnad...


Mindre vacker kvinnobeklädnad...


The Gold Souk. Ett helt kvarter med bara guld...


Och om du någonsin kommer till Dubai... Glöm inte en sak: Ta aldrig med dina fiskar på Metrotåget!


Nu ska jag hoppa i bingen, helnöjd efter en vansinnigt kul dag!
Och i morgon väntar en ny..

Tataa!
XXX


1 kommentar:

äppelblomman sa...

Ha ha de ska jag komma ihåg att inte ga med mina fiskar;)
Guuud va kul att shoppa!!!
Kram L