"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

onsdag 29 februari 2012

Nu måste jag nog ryta lite...

Kan folk sluta vuxenmobba Björn Ranelid??
Bara för att många har en negativ åsikt om honom, är det då egalt att spy ut densamma utan hänsyn till den omtalade?
Vad hände med mänsklig respekt??
Skämmes, ta mig fan!

Sen har vi Jonas Sjöstedt. Vänsterns (V) nya ordförande/partiledare. Är han totalt världsfrånvänd??
Hu i h-e tänker han när han går ut med att V´s mål är en 6-timmars arbetsdag?
Rent sammhällsekonomiskt är det ju en totalkatastrof. Jag tänker inte ens gå in på detaljerna. Jag har så pass höga tankar om alla mina kära läsare, att jag förväntar att ni själv kan räkna ut att det är helt uppåt väggarna.
Herrejösses, alltså...
*skakar på huvudet*

Sen är det rätt störigt att jag hostar som en Gula Blend-kärring och snorar som attan. Det är inte kul att vara i nästan 40-gradig värme och vara halvrisig. Men det finns ingen pardon. I morgon bär det av till Thailand. Kanske årets sista... Så nu skall det ätas thaimat och masseras sju kvart i timmen!

Men först packa resväska.
Börjar kunna det vid detta laget.
Samma kläder. Hela tiden.
Bom.
Färdigt.

Tataa!
XXX

3 kommentarer:

Gafflan sa...

Just nu kunde jag gott tänka mig att vara hostig och snorig i 40 graders värme men jag gissar att jag skulle gnällt jag också! Proppa nu magen full av god mat och krya på dig! :D
Att mobba någon är aldrig ok och hur V tänkt vet jag inte även om tanken är god.

JenniePennie sa...

Nu blev jag inte alls avundsjuk ... Hoppas du får en helt underbar resa !!

Drottning M sa...

Björn Ranelid är ett geni, hans böcker är fantastiska!!!!