"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 13 februari 2012

Smäck, var ordet!

Mmm... I´m a cowgirl!
I alla fall om vi ska utgå ifrån vad som serverades till middag här idag.
Texas Red Chili.Fast i stället för att servera den med bönor, ris och bröd, gjorde jag en stooor smarrig sallad. Och inte blev det bira till, det blev rödviiin.


Absolut något jag kommer laga fler gånger. Det var bra malle i den. Den var alltså lite stark, för er som inte hajjar vad malle betyder... ;)))

Texas Red Chili

1,5 kg grytkött
3 msk chilipulver
1 msk oregano
0,5 tsk cayennepeppar

1 msk kumminfrön
0,5 msk salt
2 klyftor vitlök
1,5 liter köttbuljong (av tärning)

Mjöla och bryn köttet, lägg sedan över det i gryta. Tillsätt alla kryddor och vitlök och slå över buljongen. Koka upp. Låt puttra 1,5 h. Men helst 4....

Detta, däremot, borde vara helt förbjudet!


Vem är så slö att de köper färdigt potatismos i påse??
Jag vägrar att tro att det finns en enda människa som har så lite tid att de inte har tid att laga eget potatismos. Då är man bara skitdålig på att planera. Köpa sånt färdigt mög... Tvi... Se. Jag blir tosig av helfabrikat. Hatar det!

Nu ska jag snart hoppa i bingen.
Klockan ringer 04:15. Och jag har en 13-timmars arbetsdag.
Dessutom gör jag det frivilligt. En kollega frågade om jag kunde ta hennes flygning. Jag är egentligen fri.
Sånt gör att man kommer högre upp på karma-stegen, va?

Så. Grabbar. Glöm nu inte skicka blommor/choklad/sms/mail till mig i morgon.
jag tar tacksamt emot allt.

Tataa!
XXX

5 kommentarer:

moster mallas blogg sa...

Har dom blivit alldeles föryckta ....... de, de, de (ICA),potatismos blääää dom nedvärderar oss........

Din gryta däremot ska jag testa, jajamensan...jupp ...

Kärlek....Malla

Susanne sa...

Färdig potatismos, det vill jag inte smaka.

Tjillevipp morsan sa...

Och det mest tragiska är att det är den skiten som barnen får på skola och dagis.. Får error i hjärnbalansen av att det är så- skulle aaallllldrig servera det hemma!

Mycker bra karma på det så jag hoppas pralinerna regnar över dig imorgon :)

KRAM fina du.

äppelblomman sa...

Hatar oxå såna där halvfabrikat... Men sånt vågar man ju inte skriva om längre,... Fick en massa skit för det förut för att alla har minsann inte tid att laga mat som mej. För jag jobbat ju bara 2 dagar på helgen så jag kan ju laga mat hela veckorna... Ja jag vet, folk är dumma i huvudet... Laga mat på helgen då o frys in... Klart man har tid att laga mat;-)
Maten din ser sååå god ut!
Flyg lugnt imorgon!
Kram K

Thord sa...

Hade jag bara haft din adress så... :-)