"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 21 maj 2012

När ni nu ligger i solstolen och lögar er...

Så skänk en tanke till alla stackars flygvärdinnor!
Vädret vi njuter av nu, ger oss nämligen ett litet helsicke i luften!

Varm luft som strömmer upp till den kalla norden i stora mängder innebär nämligen en jävla massa turbulens uppe i flygplanen. Vi hoppar närmast fram på molntussarna över Europa.
Igår var det rent omöjligt.
För första gången på 18 år landade vi utan att ha kunnat servera kaffe till våra gäster.
Vi studsade runt som humlor i en Treotub i nästan 2 timmar!
Har lite "sjöben" idag, och har sovit med en fot i golvet... Gung-gung...
Hehehe...



Nu jäklar ska det njutas av det fina vädret!
Känns nästan som man förtjänat det lite extra efter den hoppeturen igår...

Och vem går och handlar mat till mig medan jag ligger i solstolen?
Va?
 Va?

Hallå??

Tataa!
XX

7 kommentarer:

Unknown sa...

om du kommer hem till oss så lovar jag att jag handlar maten som jag bjuder på....

Anonym sa...

Hoppetossa....är ett gammalt fint och delvis bortglömt skånskt ord som passar väl in i sammanhanget, ett hyggligt epitet...väl bekomme!

/Magic J

Ellen sa...

Du. jag är så jäkla flygrädd. Du verkar oerhört cool med det. Och när du beskriver det sådär så känns det rätt coolt.
Är du aldrig rädd?
Kan du ge mig tips eller få mig att vara mindre rädd? :) KRAM

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Mona: Tack! <3

Magic J: Det är en fantastiskt passande ordi sammanhanget, faktiskt. Önskar jag själv kommit på det!

Ellen: I samband med min graviditet fick jag närmast panik av flygplan. Men det går att arbeta bort! Jag skriver gärna ett antiflygrädslainlägg - både privat till dig, och i bloggen! Jag vet vad jag pratar om eftersom jag drabbades, ju...

äppelblomman sa...

Wiiiiii lite läskigt:( själv hade jag nog varit grymt rädd...
Synd att vik te bodde närmre varandra för då kunde vi ha gjort sällskap i varsin solstol med varsin kaffe!;)
Njut! De gör jag!;)
Kraaaam

Osloskånskan sa...

Huvva! Fast jag blir ju inte åksjuk....

Helena m. 4 sa...

ha ha ha - är det bara jag som får en tossig bild i huvudet av "humlor i en Treotub" ?