"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

onsdag 24 oktober 2012

Dagens middag, gulasch!

Happ!
Så gick jag en pw på 5 km. Amen, fatta hur ljuvligt det är att gå i en park med skyhöga träd, och gula och röda löva fulkomligt välter ner över en! Men gud, jag är helt kär i hösten. Det är, och har alltid varit, min favoritårstid.

Kom hem vråhungrig som alltid så det vara bara att hoppa i grytorna.
Gulasch-time.

Hittade ett recept på Allt om Mat´s hemsida, men om sanningen ska fram, var det ganska mesigt...
Ingen vitlök eller chili i...
Men jag följde receptet för att se om det var något jag kunde ta med mig till nästa gång jag lagar gulasch. Nja... Jag föredrar att laga den med grytbitar, och jag brukar göra en paste på mosad vitlök, tomatpuré och chili som jag kryddat upp gulaschen med rätt så rejält.

Men det här var absolut ätbart, men som sagt, mesigt...
Åt det med kokta morrötter, broccoli och en klich creme fraiche.


Nä.
Nu har jag varit så attans flitig!
Och definitivt förtjänat ett glas vin.

Tataa!
XXX

1 kommentar:

Malla sa...

men det såg då gott ut .:) och ja, ett glas vin har du förtjänat :)