"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

lördag 22 december 2012

Så blir det ibland...

Så är jag plötsligt hemma i soffan, med kaffe och vörtbrödsmörgåsar på bordet...

Jag skulle ju inte vara hemma förrän halv åtta ikväll?!
Vi tar det från början...

Checkade in 0550, lyfte en och en halv timme senare. Strax efter takeoff är det en gäst som blir allvarligt sjuk, och vi blir helt enkelt tvungna att vända om och gå tillbaka till Kastrup.
Gästen kom iväg i ambulans till sjukhuset, och min besättning blev hemskickade.
Vi kunde inte fullfölja dagen, då hade vi överstigit 15 timmars arbetsdag, och det kan vi inte under de omständigheterna. Så så snart en ny besättning kom på plats, var det bara för mig att hoppa i kareten och åka hem.

Kruxet är nu bara att jag fått standby i morgon... Så det är stor risk att jag blir utkallad och får flyga hela dagen i morgon i stället... Det hoppas jag sannerligen inte jag ska dock! Vi ska ju hålla "lillejul" hos brorsan, och jag vill ha lite fred och ro med Melker... Men klockan fem i morgon bitti vet jag...
Japp. Myntets baksida i detta jobbet!

Eftersom jag var så flitig igår, så är jag helt redo för jul, och kan ta det lilla lugna idag.
Så jag går väl hårt ut med en liten lur på soffan! Steg ju upp 03:30...

Tataa!
XXX

1 kommentar:

Susanne sa...

Håller tummarna att du slipper ut å flyga.