"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

torsdag 17 januari 2013

Nu får det fan vara nog...

Kollade mitt konto i dag.
Det är helt sjukt vad jag bränner pengar! På småskit som jag inte behöver.
Jag nämner inga summor, men jag kunde ha rest på flera semestrar...

Nu drar jag i handbromsen.
Jag behöver fan inte fler kläder, och inte saknar jag något i hemmet heller. Det ska bli både sommar- och vintersemester, så inget mer av ovanstående förrän de pengarna är i hamn. Det borde de vara typ i juni. Det är fyra månader - det borde jag klara.

För övrigt är hemmet numera av-julat, och det doftar gott av rengöringsmedel.
Deeejligt!

Tataa!
XXX

2 kommentarer:

Nina sa...

Känner igen det... förstår inte vilka fester jag har tänkt att gå på som köper så mycket klänningar som jag aldrig kommer använda! Fick ett litet wake-up-call när jag röjde garderoberna... ska inte shoppa på ett tag nu! Åh det är så gott när det doftar rengjort! Måste greja i helgen! =) kram!

Susanne sa...

Har köpstopp, får inte ens in en tandpetare i garderoben, så nu får det vara stopp. Pengarna spar jag till min Miamiresa i vår.
kramen