"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

måndag 28 januari 2013

Ut med skiten...

Måndag - och semesterledig.
Hur jäkla skönt som helst!

Det sköna med en semestervecka utan planer är att man kan få en massa tradiga grejer ur världen.
Idag står den på att rensa ut en del köksskåp. Shit vad jag har grejer... Ur vissa skåp ramlar det ut plastskålar och lock varje gång man öppnar dem... Dags att åtgärda!
Att rensa hemmet är också en smula som att rensa själen, man andas liksom lite lättare efteråt...

Idag är det också dags att återgå till rutinerna med träning och bra mat. Min kropp säger -"Ja, tack!"
Jag har dock bara lagt på mig ett halvt kilo den gångna helgen. Ofattbart med tanke på vad skit jag har tröckt i mig... Men gott var det!
Nu ska jag ta fram oxfilé ur frysen. Även om sundhet står på agendan en semestervecka, så kan det ju smaka riktigt gott...

Och ikväll inviger jag mina nya jympapjuck på Friskis! Yaaaay!!

Tja - ännu ett inlägg om ingenting... Så är det just nu.
Tataa!
XXX

3 kommentarer:

Nina sa...

Åh, vi är verkligen sååå cynkade! håller ju också på och rensar skåp och känner för varje projekt som blir slutfört att livet är lite lättare! Och ja, idag blir det nya, friska tag, utan alkohol och skräpmat... kosthållning och träning! Tror jag ska anamma din smiley-kalender också, den verkar käck! =)
kram

äppelblomman sa...

DEt är ju sååå skönt at rensa, men jag är såååå kass på det...
Kanske är det de man borde göra nu när jag är hemma och vabbar och alla ligger och sover?? ;-) Eller så slöar jag till de lite med ;-)
Kram och lycka till med rensningen
Puss

Fru Venus sa...

Ingenting är väl lite att ta i ;-)
Låter som en väldigt bra semestervecka!