"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

onsdag 27 februari 2013

Godsaker!

Hm... Man skulle hetat Renée Voltaire och kommit på pistagesmöret... Då hade man nog haft sitt på det torra...
Men ärligt. Kör ett gäng pistagenötter 10-15 minuter i din matberedare. Voilá! Du har ett pistagesmör till en bråkdel av priset! Samma med mandelsmör. Och jordnötssmör. Och alla andra nötsmör!


De här två raringarna fick följa med mig hem från ICA Maxi idag. Jag har redan en uppsjö av idéer  på användningsområden. Lär återkomma om detta!


Idag har det varit markispremiär!
Årets första dag då jag var tvungen att köra ut markisen på grund av den ljuvliga sooooolen! Det är milt och skönt här i Skåneland. Min själ om inte våren är på G...

Tataa!
XXX

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Oj jädrans vilka priser.

Älskar lakrits så ser fram mot vad du gör med pulvret :)

äppelblomman sa...

Jäklar va dyrt! Hutlöst ju...
Mmm lakristpulver, kesella och hallon! Jag dör va got!
Puss på dej i härliga sköna vår solen!