"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

söndag 24 februari 2013

Jag tror min själ det hjälpte...

Ibland kan man ju skrämma bacillerna på flykt med träning, och min själ om jag inte gjorde det idag...
Känner mig i toppform nu efter ett grymt jympapass med Jonna och en rejäl måltid senare.

Gjorde en tabbe när jag räknade kallisarna i dag, trodde det var 80 g okokt bulgur jag skulle få äta Nej, inte okokt, men att jag skulle mäta upp 80 g innan jag kokte den. Den väger ju 3 ggr så mycket när den är kokt. Men det var det inte, så jag har tryckt i mig allt för mycket till miiddag. Men gott var det!
Och eftersom jag inte hann äta lunch för jag vaknade så himla sent, så är det skitsamma på totalen på dagen. Men nu vet jag till nästa gång...
Idag blev det pannbiff, hel bulgur med tomat, persilja och chili, "ärtröran" och kokta harry kuverts. Satt som en smäck!


Nu ska jag duscha och gå och lägga mig.
I morgon väntar en tur till Madeira och tillbaka igen. Lite speciella landningsförhållanden där, landningsbanan ligger liksom på pelare ut mot vattnet, så våra piloter ska ha en speciell utcheck för att få landa där. Det kan vara vanskligt pga att banan ligger uppmot en bergssluttning, och vindarna kommer från konstiga håll och kanter. Så nu vet ni vad jag ska i morgon!


Tataa!
XXX

4 kommentarer:

Suzan sa...

Så gott med ärtröra!!

Home2tiny sa...

Alltså, ärligt..aldrig i livet jag någonsin kommer resa till Madeira., men vackert är där. Ha en bra dag på jobbet vännen. Kramisar Tina

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Tina, du kan vara heeeelt lugn om du åker till Madeira! Flygfolk har inte kamikaze-genen. Piloter är duktiga och välutbildade. Annars hade jag definitivt inte varit flygvärdinna, det kan jag lova.
Kram!

Susjos sa...

Oj,vilken landningsbana...t.o.m jag blev lite skrajsen!
Måste jag visa för min man..han e flygtekniker och gillar flygplan kan man säga, och flyg simulatorer..så han känner säkert till denna speciella bana...

å maten,den ser vansinnigt god ut!