"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

onsdag 18 september 2013

Det regnar fan manna över mig nu...

Jag är flygvärdinna, först av en slump, men sen för ett gediget intresse av att resa.
Och just nu har tre sjukt roliga grejer att se fram emot på jobb;

1. En heldag i Madrid - Vi ska flyga fotbollsfans till nån match, och får 12 timmar i en stad jag aldrig varit.

2. 1,5 dygn i Palma på Mallorca. Hade ett likadant stopp för 6 månader sedan, och nu har jag fått det med 2 av mina favviskollegor! Wohoo!

3. Jag ska till Miami. I ännu okänt antal dagar... Ja, jäklar vad jag gläder mig!

Nu tycker säkert ni att en halv dag här och där är väl ingenting?
Då kan jag tala om att vi flygande är experter på att utnyttja tiden! Jag kan slå vad om att vi på de 12 timmarna i Madrid hinner äta lunch, shoppa, sightseeing, äta middag, vila innan flight. Vi kör fullt ös - från landning till take off!

Och Mallis ska vi ju inte snacka om... Där kommer vi hinna massor! Både bad, shopping, underbar mat och framför allt njuuuta av den underbara stad som Palma är. Älskar´t!

Så ja, jag är glad i hatten!
Dessutom har jag köpt en ny parfym idag. Igen.
Elise Saab Edt. Galet god!

I morgon väntar restaurangen i 6 timmar, men först ska jag till Kastrup och försöka få mitt nya ID-kort på plats. Det har varit lättare sagt än gjort, för att uttrycka det milt. Men jag gissar att det bara är en västanfläkt i jämförelse med att få mitt arbetsvisum till USA... Den nöten ska jag igång med att knäcka snarast möjligt... *ryser*
Men det hamnar väl under rubriken *i-landsproblem* när man tänker noga efter...

Tataa!
XXX

1 kommentar:

äppelblomman sa...

Och jag är galet avis på dej!;) njut nu och se till att du inte jobbar ihjäl dej;)❤
Kraaaam K