"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

fredag 20 september 2013

Hrmpf...

Fortfarande ont i den jäkla halsen. Damn! Måste, måste, bli frisk till i morgon!!

Jobbat på uteserveringen i sex timmar idag, och min själ om snoken inte är lite röd av solen! Det var finfint väder i Köpenhamn.

Svängde inom Emporia på väg hem eftersom jag är ansvarig för present på festen jag och typ 40 kollegor ska på i morgon. Hittade en t-shirt från Hunkydory som jag gått och nypt i flera gånger. Nu var den på rea - 50%. Ändå kostade den nästan 800... Den och mina nya svarta "ormskinnsbrallor" ska jag ha på i morgon. Och vit kavaj. Cooolt!

Biden ger inte tishan rättvisa - myyycket coolare i verkligheten!


Vad jag egentligen vill komma fram till är den sjukt dåliga servicen inne på Spirit, där jag handlade.
Jag köpte 2 st Voluspa doftljus för 400 kr styck. Det är saftigt för "bara" ljus, men vi är många om det, och det är en värdinnegåva som jag själv hade velat få.
Bad tjejen i kassan att slå in ljusen. Men medan hon håller på så lackar jag ur. Hon slår in ett paket som min inte ens 2-åriga guddotter hade gjort finare. Inte fan vill jag ge bort ett ljus för 400 spänn och inslagningen är så jäkla tafflig?? Så jag säger till henne att, hon behöver inte slå in dem vid närmare eftertanke, jag fixar det där själv. Hon blev skitsur. Men det skiter jag i. Jag betalar - jag bestämmer - och jag hade förväntat mig att slippa stå och mecka med det själv hemma. Men så blev det icke.
Så går det när man anställer tre småtöser som hellre babblar inbördes än bryr sig om kunderna...
Japp, jag är sur.

Slumrade såklart på soffan när jag kom hem. Mer regel än undantag nuförtiden... Men jag ska satsa på 10 timmars sömn, för i morgon vill jag vara på topp!

Tataa!
XXX

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller helt med dig. Jag betalar , jag kan välja.

Så djävla irriterande med sån personal

/Annika