"Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag
karaktär att njuta av det." - Sokrates

söndag 20 oktober 2013

Förlåt mig, kompisar!

Jag har försummat er!
Livet kommer liksom imellan...

Haft fullt upp med jobb, vänner, träning och allt annat som tänkas kan.

Har det bra och dagarna far iväg som skjutna ur en kanon... Den kommande veckan ska jag faktiskt inte flyga en meter, men dagarna är likväl fullsmockade. Precis som jag vill ha det! Har även bokat in ett träningspass varje dag fram till fredag - det går bra nu!

På tal om träningspass... Det var total dramatik på spinningpasset innan idag. Vi var klara med ett stenhårt pass och höll just på med den sista stretchingen då det bara brakade till. Plötsligt låg det en kille jämte min cykel helt avtuppad! Han föll jäkligt illa och slog både huvudet och armen i cykeln brevid.

Jag var den enda med sjukvårdsutbildning (HLR och Första Hjälpen), men jag såg att det förmodligen inte var "värre" än ett blodtrycksfall och att fallet antagligen skadat honom värre än avtuppandet i sig. Det blev ringt efter en ambulans och jag satt och snackade lite med honom och höll honom i handen medan vi väntade på ambulansen. Han piggnade till, och ambulanskillarna tog in honom i bilen och tog ett EKG. Vet inte resultatet, men jag gissar att han mådde ok.
Så kan det gå!

Nu ska jag hoppa i bingen och kolla Bron. Det är ju min väninnas barn som spelar den manliga polisens barn i serien, och de ska vara med en del i dagens avsnitt. Måste jag ju se!

Tataa!
XXX


1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland kommer livet emellan, och det vet vi ju alla att det gör. Bara du kommer tillbaka hit o skriver lite ibland! Saknar dina god mattips... Har du inte lagat något gott på sistonde som du kan dela med dig av?

//Åsa